Autostrada oportunităților

Moto : În fața noastră sunt lucruri mai interesante decât cele pe care le-am lăsat în urmă. C.S. Lewis

Automobilul, înainte de a fi un produs finit, este un concept revoluționar ce înglobează în sine viziuni temerare, holistice, care și-au găsit materializarea prin aplicabilitatea pe care o au în evoluția în ansamblu a societății. Mașina a fost și continuă să fie reprezentarea progresului, a confortului, a inteligenței, inventivității și a supremației omului asupra tehnologiei. Ne-a modelat mediul, viața, a permis crearea unor comunități și dezvoltarea afacerilor. Apariția automobilului a format clasa de mijloc și a dezvoltat noi comportamente de relaționare.

Istoria automobilului s-a construit în jurul a câtorva nume de referință ce au devenit mai apoi mărci recunoscute. Cel mai cunoscut și reprezentativ este cel al lui Karl Benz care a inventat primul automobil numit Benz Patent Motorwagen, în 1885. De atunci și până astăzi, Mercedes Benz a devenit liderul mondial incontestabil pe piața de profil, asigurând precizia, mentenanța, fiabilitatea, siguranța și confortul ce caracterizează conceptul german.

Ca și în alte domenii, și în cel auto, timpul a adus cu el evoluții și transformări spectaculoase, adevărate revoluții ce s-au concretizat în produse impresionante și viziuni inedite. Trendul indică o reală preocupare pentru mediu și client, cu o atenție deosebită asupra costurilor de producție și întreținere, pliate pe oferirea unor soluții fiabile.

Progresul în industria telecomunicațiilor și noua era digitală își găsesc aplicabilitatea și utilitatea în variile domenii de activitate. Însă domeniul cu impactul cel mai semnificativ este cel auto deoarece mașina a devenit întâi de toate o necesitate a lumii moderne, fără de care majoritatea activităților nu ar fi posibile.

Dezvoltarea industriei automobilistice a adus cu sine și apariția infrastructurii specifice precum și o permanentă regândire a relațiilor om-mașină-mediu. În acest sens, tendința ultimilor ani este de a elimina pe cât posibil amprenta de carbon specifică automobilelor actuale, în toate momentele vieții unei mașini, începând cu proiectarea și terminând cu utilizarea de către beneficiar. Aceasta reconsiderare va aduce cu sine importante economii financiare care vor permite realocarea fondurilor spre cercetare și inovare, spre extinderea si reconfigurarea mobilitatii auto in toate domeniile.

Creșterea numărului de utilizatori de automobile a impus așadar o reconfigurare a acestuia ca produs, cu orientare spre eliminarea consumului de combustibil în sensul clasic, binecunoscut și înlocuirea acestuia cu energia electrică. Astfel au fost gândite soluții ecologice pentru propulsie care au eliminat disconfortul generat de poluarea mediului și au impus un nou standard al calității.

Energia și mobilitatea sunt deci pilonii de referință pentru crearea unui viitor în care oamenii vor beneficia realmente de pe urma inventivității lor.

În acest context, se prefigurează că viitorul auto va fi electric, autonom și digitalizat. Pentru aceasta, se vor promova parteneriate public-privat, care vor urmări dimensionarea optimă a investițiilor în infrastructura specifică, un management energetic eficient și inovativ. Ingineri, inovatori și antreprenori, se vor reuni pentru a crea un viitor în care tehnologia nu doar că ne va salva vieți ci ne va asigura și calitatea vieții la un nivel accesibil tuturor.

În ce mă privește, întrevăd un viitor în care transportul public și privat se vor dezvolta și pe verticală, nu doar pe orizontală, așa cum este acum. Posibilitățile dronelor trebuie extinse în sfera serviciilor de distribuție și livrare. Flota automobilistică prezentă a firmelor de curierat să fie înlocuită, cel puțin parțial, cu o flotă de drone modificate și adaptate serviciilor de livrări, în care clientul va putea urmări în timp real localizarea coletului său, va putea oferi îndrumări privind adresa de livrare și își va economisi timpul prin recepționarea comenzii acolo unde se află el: pe stradă sau în parc de exemplu. Circulația efectivă se va desfășura pe culoare etajate pe nivele diferite. Transportului școlar i-aș atribui un culoar exclusiv, specific pe care să nu aibă acces altcineva.

Acest concept de utilizare a spațiului aerian din imediata apropiere poate fi extins și la nivel de taxiuri zburătoare, sub forma unor mașini modulare de capacități diferite ( 1-4 persoane maxim), autonome, fără șofer, interconectate într-o platformă proprie/ aplicație ce pot fi folosite pentru deplasări urbane printr-un click. Se va realiza astfel o fluidizare a traficului de la sol precum și o eficiență mai crescută a serviciilor specifice.

Toate aceste automobile ale viitorului vor folosi energie electrică și se vor alimenta de la stații amplasate în lungul rutelor de acces, în stații amenajate dar și prin telefon mobil, încărcare wireless. O altă modalitate efectivă de încărcare ar fi cea oferită drept fidelizare clienților marilor magazine: cât îți faci cumpărăturile printre standuri, poți lăsa mașina la încărcat în spațiile special amenajate. Costurile reduse precum și un management sustenabil al energiei, vor permite într-un viitor întins pe durata câtorva zeci de ani, oferirea unor astfel de servicii.

Transportul în cazul serviciilor utilitare precum ambulanță, pompieri, poliție va avea alocat în exclusivitate doar o bandă terestră și una aeriană. În cazul ambulanțelor de exemplu, transportul terestru, pe calea clasică e de preferat deoarece este mai facil transferul pacienților dar pentru rapiditate, va putea comuta pe calea aeriană disponibilă. Automobilele de asemenea vor fi dotate cu baterii reîncărcabile de mare capacitate și cu opțiunea de încărcare wireless.

Prefigurez astfel o autostradă a oportunităților de dezvoltare atât în ce privește transportul personal cât și cel în comun. Clasicele autobuze și trenuri actuale, le văd înlocuite cu rețele futuristice suspendate magnetic, pe culoare exclusive de circulație, interconectate care vor avea asigurată autonomia deplasării pentru întreaga zi, prin dotarea cu acumulatori performanți.

În confortul propriului cămin, utilizatorul își va încărca automobilul de la o priză separată, alimentată direct de la panourile foto-voltaice. Acestea vor asigura întreaga energie necesară unei case cu minim de confort.

Ce mi se pare cel mai important de menționat este că toate aceste mijloace de deplasare se vor conduce singure, având înglobate softuri specializate care vor elimina disconfortul unui trafic supra-aglomerat, viciat și supus limitărilor fizice umane, precum oboseala și neatenția. La bordul acestora vor fi integrate platforme video și audio pe categorii de utilități: divertisment, siguranță în trafic-asistență frânare și parcare de exemplu, conectivitate cu ceilalți și cu domiciliul. Se vor elimina astfel timpii morți din trafic, în sensul că pe lângă faptul că nu vor mai fi ambuteiaje sau daca vor fi, pasagerii își vor putea petrece timpul în mod util, rezolvându-și problemele curente sau documentându-se online, de exemplu.

Și iată cum, energia electrică va continua să facă minuni în viețile noastre, la fel ca la începuturile sale când părea un dar venit din partea zeilor și inventatorii ei adevărați magicieni coborâți de pe alte planete. Cuvântul poluare va fi ca un artefact al perioadei cenușii-de la smog, lăsat doar în dicționarele online ca tristă amintire a unor epoci în care, mânați de adrenalina descoperirilor, am uitat să ne preocupăm de vitalitatea planetei-mamă. Zgomotul urbanității va fi reprezentat doar de zumzetul conversațiilor oamenilor și de glasurile cristaline și sănătoase ale copiilor crescuți într-un mediu tehnologizat dar nu poluat.

Posibilitățile electricității nu cunosc limite iar în domeniul mobilității toate aceste idei le văd materializate cu succes de către gigantul Mercedes-Benz, ce are și în prezent reale preocupări pentru crearea unei relații om-mediu-tehnologie la cele mai înalte standarde. Lui îi revine deosebita misiune de a integra conceptul de început al automobilului cu cel din viitor. În acest sens lansarea noului SUV Mercedes-Benz EQC vine să confirme faptul că în ce privește industria auto, viitorul imaginat e mai aproape cu fiecare nouă gamă lansată.

Pe piața românească, noile automobile sunt puse la dispoziția clienților de către Auto Schunn, cu o tradiție de 25 de ani în vânzări auto . Cu o gamă variată și personalizată de servicii și produse oferite, AUTO SCHUNN se remarcă prin calitatea și profesionalismul specifice lumii germane, încurajând crearea unui comportament de consum auto rafinat și asumat. La aniversarea de 25 de ani pe piața românească, Auto Schunn își propune să păstreze standardele care l-a consacrat ca lider incontestabil pe piață, să se dedice încontinuare oferirii serviciilor de calitate și să promoveze un nivel ridicat al responsabilității față de client și mediu.

Articol scris pentru Spring SuperBlog 2019!!

Reclame

1 gând despre „Autostrada oportunităților

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta:
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close