” Întrați, întrați și cumpărați, avem di tăte”

Motto: Trăim sub un guvern format din oameni şi ziare de dimineaţă. Anonim

Bună ziua! Numele meu este Bob Malone, jurnalist, membru în cadrul trustului Bartley&co și astăzi vreau să vă prezint concluziile studiului nostru. Agenția mea, în calitate de responsabilă cu efectuarea cercetărilor de marketing privind piața publicațiilor scrise și online, a efectuat o analiză a caracteristicilor pieței ante și post apariției anunțurilor de mică publicitate. Ne-am propus, ca într-un interval de 6 luni, să surprindem principalele coordonate ale pieței anunțurilor, piață în care, în totalitate, regulile acesteia sunt create și aplicate de către cititori. În cadrul acestui concept, cititorii își asumă un triplu rol și anume: publiciști, vânzători și cumpărători. O dată cu permisiunea pe care ziarele de specialitate au acordat-o cititorilor, de a-și crea propriul conținut adaptat nevoilor lor, s-a modificat radical și percepția acestora privind presa scrisă și online.

Analizând multiplele aspecte specifice, am remarcat existența a două să le spunem ” epoci” distincte: ante și post creării presei de anunțuri de mică publicitate. Timpurile actuale caracterizează epoca post apariție, aspectele specifice fiind ușor de identificat, la o analiză mai mult sau mai puțin sumară. Pentru epoca anterioară, cercetarea noastră și-a propus obținerea informațiilor prin metoda interviului pe un eșantion reprezentativ de pensionari sau persoane aflate înaintea pensionării, care au prins, temporal vorbind, acea perioadă. Pe parcursul unei luni, am contactat membrii eșantionului și am înregistrat cu ei, individual, câte un interviu ghidat ce ne-a permis astfel să creionăm principalele caracteristici ale perioadei vizate. În spatele meu, pe ecran, va rula un colaj video cu cinci dintre cele mai reprezentative declarații, pentru a vă face și dumneavoastră, cei prezenți, o idee privind importanța studiului nostru. (pe ecranul din fundal, începe să ruleze materialul, moment în care publicul și conferențiarul sunt atenți; redau transcrierea declarațiilor din material, mai jos; în paranteză sunt redate numele și ocupația persoanelor, la momentul în care ele au identificat și reconstituit mintal ceea ce li se solicita)

  • M-am hotărât, mă mut!! Nu din țară, nici măcar din orașul meu ci din cartier. M-am săturat să orbecăi seara pe întuneric negăsindu-mi ușa pentru ca nea Ion administratorul a uitat să plătească energia electrică. Nu mai suport pisica vecinei de la 3 care la 4 dimineața miorlăie de 5 ori la rând, așa preventiv pentru ca la 6 stăpână-sa o scoate la plimbare 7 minute fix. Am făcut vânzări peste medie la dopurile de urechi pentru că vecinul de la 1 renovează foarte des, considerând că o schimbare periodică a decorului îi schimbă și norocul. Și tot așa…Nu mai suport această adunătură gălăgioasă!! Gata!!Dau sfoară-n țară că vând apartamentul și caut altul. Lucrez la un magazin specializat în care am contact față în față cu oamenii zilnic. Lucky me!! Dedesubt, sub ecusonul cu numele meu plasez strategic o hârtiuță, discretă dar utilă: vând/ cumpăr apartament, telefon… Șeful va pleca în delegație 2 săptămâni, numai bine să se lipească vreun mușteriu și să facem safteaua. (Laura, învățătoare, curajoasă).
  • Iar m-am împiedicat azi de o bordură, iar m-au claxonat mașinile pentru că nu eram atent. Mă uitam pe sus după afișele mari agățate de balcoane. Caut un apartament într-o zonă bună și asta e singura modalitate prin care pot să aflu de o ofertă. ( Andrei- proaspăt medic rezident).
  • Piețele devin din ce în ce mai aglomerate. Mă obosesc oamenii ăștia disperați să-și vândă toate cele de prin casă. Trag de mine și mă poluează fonic tot strigând și abordând foarte vocal pe toată lumea. Trebuie făcut ceva. Neapărat. Voi raporta mai departe, asta e clar. Altfel îmi dau demisia din calitatea de inspector al piețelor. (Marin).
  • De trei săptămâni caut un cățel. Parcă m-am plictisit de singurătate. Vreau un suflețel să îmi bucure viața. Și tot de trei săptămâni am prins fiecare răsărit în parc, pe bancă, în locul amenajat pentru patrupede. Acolo, puțin cam dubios aș spune, dacă stau bine să mă gândesc, filez fiecare stăpân ce se prezintă cu animalul său căruia în loc de haină i-a pus câte un anunț- șa( precum au caii) pe care a scris fie că îl vinde fie că îi vinde puii. Cu unii am intrat în vorbă, pe unii doar i-am admirat, cert e că de trei săptămâni mi-am îmbunătățit baza de date canină. Știu fiecare rasă, tipologia stăpânilor, obiceiurile câinilor și cred că mi se prefigurează astfel o nouă opțiune de job în domeniul veterinar. Filajul și interesul mă recomandă. ( Adrian, necăsătorit, avocat).
  • Ca de fiecare dată când trec prin zona aceea, să ajung la serviciu, sunt acostată de către diverși cetățeni, unii mai dubioși, alții de bună credință, care mă întreabă dacă nu vreau să cumpăr de la ei: telefoane, haine, jucării, fiecare ce are. Uneori mi-e și frică de ei, par agresivi și intimidanți. Nu se mai poate așa. Orașul ăsta își pierde farmecul așa. Cui îi place să fie abordat permanent, așa tam-nesam pe stradă și obligat cel puțin să născocească un răspuns pentru a scăpa. În cazurile fericite, străduța e animată de figuri vesele, unele reale altele disimulate, pe care se citește pe de o parte nerăbdarea de a vinde și a face un ban iar pe de altă parte bucuria posesiei unui lucru mult dorit. ( Ioana, asistentă medicală).

(colajul se termină și conferențiarul se adresează din nou auditoriului)

Iată așadar ce haotică și solicitantă era acea perioadă. Ce risipă de energii și forțe, ce pierdere de timp. Era clar că o asemenea manifestare a intereselor comerciale avea nevoie de o reconfigurare din temelii. Aceasta a fost posibilă și datorită progresului tehnologiilor informaționale ce și-au demonstrat aplicabilitatea în toate domeniile de activitate. Fără acestea, probabil că și astăzi am fi fost la fel de împrăștiați prin piețe sau pe străzi, căutând zile întregi ceea ce ne dorim, epuizându-ne energetic și mintal, într-o goană a chilipirurilor.

Momentul de separație a fost marcat de apariția cotidianului Anunțul Telefonic ce a reunit în paginile sale toate interesele și nevoile românilor și a evoluat ca ziar scris și mai apoi online. Acesta adună într-un singur loc pe toți cei care vor să cumpere sau să vândă ceva. Este ca o mare piață în care fiecare are în fața ochilor ce dorește, alege în liniște și este informat strict despre ce îl interesează. Harababurii din mediul fizic i-a fost transferată comoditatea și relaxarea mediului virtual.

De la înființare și până acum au trecut aproape 3 decenii, timp în care străzile au căpătat aerul proaspăt al eliberării, cățeii nu au mai fost condamnați la o estetica a urâtului fiind obligați să poarte acele „bannere” pe ei, au avut loc mai puține accidente deoarece oamenii au fost mai atenți la drum iar inspectorii piețelor și-au continuat treaba lor în mod elegant, nestingheriți de o aglomerație cel puțin bizară la prima vedere. Tot de atunci și până astăzi, Anunțul Telefonic a făcut fericiți mii de români care și-au putut cumpăra un telefon second-hand ca nou la preț de jumate sau și-au construit o casă și cu banii economisiți și-au permis o vacanță. Tot astfel, a fost posibilă realizarea unei „fotografii” a societății post-comuniste, privind bunăstarea și comportamentul de consum al românilor. Au fost depistate tendințe și trend-uri și a putut fi identificat „portretul robot” al românului frate cu Hermes. La capitolul creativitate, excelăm, clar. Un studiu ne demonstrează că nici măcar cerul nu e limita când e vorba de comerț.

Cât privesc avantajele: economia de timp, diversitatea ofertelor, posibilitatea de comparare în timp real a prețurilor, comoditatea, acestea toate recomandă suportul unei platforme online ca fiind cel mai avantajos pentru toată lumea. E drept că există loc și pentru speculații însă fiecare e liber să-și calculeze avantajele și dezavantajele și să decidă după o informare amănunțită.

Și iată cum, epoca noastră și-a îmbunătățit considerabil aspectul prin această reunire de forțe și dorințe, menținând viu însă la cote moderne, spiritul de „comersant de băuturi spirtoase”.

Fără această platformă online, ce a devenit veriga importantă a presei de profil din România, am fi fost condamnați încontinuare la o socializare forțată, la o pierdere inutilă de timp și energie precum și la o schimonosire a străzilor. Am fi trăit într-o supraîncărcare vizuală obositoare, am fi risipit o grămadă de timp pe strategii și metode de popularizare a dorințelor și ne-am fi împovărat singuri cu griji în plus.

Acestea sunt, în linii mari, concluziile studiului nostru comparativ. Pentru mai multe detalii, vă rog să consultați mapa conferinței, pe care ați primit-o.

Vă mulțumesc pentru atenție și vă invit cu încredere să utilizați platforma online Anunțul Telefonic.

Articol scris ( cu muuuultă imaginație ) pentru Spring SuperBlog 2019!!

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta:
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close