Cadoul: emoții și sentimente

Pentru mine, inspirația poate veni din orice: din zborul unei păsări, dintr-o melodie, pasiune, dintr-un gest, dintr-un film, o carte sau … un spectacol de teatru. Da, ați citi bine, spectacol de teatru!

De fapt, așa ne-am și cunoscut, eu și soțul meu.

Spectacolul stătea să înceapă. În faţa mea pe rândul din partea stânga l-am văzut. Nu ştiam cine e sau cum îl cheamă doar sufletul l-a recunoscut. Am înaintat uşor. Pe scaunul de lângă el stătea un băiat. L-am rugat politicoasă să mă lase să stau eu. S-a ridicat fără să spună vreun cuvânt şi mi-a oferit locul. Bărbatul se uita încontinuare tăcut la scenă. M-am aşezat pe scaunul liber de lângă el astfel poziţionată încât să fiu în stânga lui, el în dreapta mea. Nu ne vorbeam dar mă simţeam atât de bine şi linistior lângă el. Fără cuvinte, îmi transmitea o energie aparte şi o stare pe care nu am mai simţit-o lângă nimeni. Chiar nu aveam nevoie de cuvinte. În momentele acelea sufletele şi trupurile s-au recunoscut şi tânjeau după o apropiere în tăcere. Era atât de bine. Nu ne priveam în ochi dar ne simţeam. Umăr la umăr, suflet peste suflet. La un moment dat el a întins mâna şi m-a apucat de mână. Am ştiut că şi el simţea la fel… De atunci, am rămas nedespărțiți și peste un an oficiam căsătoria.

Și tot de atunci frecventăm teatrele foarte des, în amintirea momentului de început, care ne-a dat o stare aparte amândurora.

Săptămâna trecută bunăoară, am participat la un spectacol caritabil, susținut de o fundație. La finalul spectacolului, fundația ne-a dat tuturor spectatorilor, e drept că nu eram mai mulți de 50, câte un calendar și o agendă personalizate cu logo-ul fundației, ca mulțumire pentru donația simbolică și pentru participare. Când le-am primit eram gen: ”Noooo….nu și voi!!”. Le-am adăugat colecției personale de astfel de …suveniruri.

Practica aceasta de a oferi cadouri neinspirate de cele mai multe ori, mă cam exasperează pentru că, în primul rând sunt fonduri materiale irosite, muncă și timp în zadar. De aceea am ezitat în a o practica și la mine în firmă. Încântarea și utilitatea scad proporțional odată cu seturile primite. Și astfel, după o perioadă, te poți numi un colecționar de obiecte inutile, pe care nici cadou nu le poți face. Numele și logo-ul de pe ele nu inspiră pe nimeni la nimic. E doar un decor insignificant. Dar un cadou trebuie să genereze emoții pozitive și mai apoi sentimente la fel. Să fie prilej de frumoase aduceri aminte, de „mărgele” prețioase în șiragul vieții fiecăruia.

În general, ideea companiilor private și nu numai, de a oferi cadouri personalizate în contexte variate, mi se pare una bună. Așa că, de ceva timp, mă gândesc totuși să o aplic și eu în firma mea, dar într-un mod care să îmbine utilul cu plăcutul în mod real, nu doar declarativ.

În general vorbind, conceptului îi găsesc avantaje destul de multe și importante, cum ar fi:

  • logo-ul firmei plasat inteligent pe un suvenir, un gadget, un obiect util, e ca un spațiu publicitar gratuit, mereu la dispoziția firmei;
  • gradul de pătrundere pe piață crește exponențial odată cu numărul celor care vor recomanda firma, deoarece micul obiect utilizat cel puțin frecvent dacă nu zilnic, le inspiră încredere și preocupare reală;
  • spre deosebire de publicitatea online, care de cele mai multe ori este ignorată, această formă de publicitate, fiind 3D cum s-ar zice, tangibilă, are un impact mai mare și pe termen lung, nu o poți igonra ușor;
  • faptul că investesc niște fonduri în ceva util, care să mă apropie de oameni într-un mod responsabil și reciproc avantajos, pentru mine reprezintă garanția existenței pe piață;
  • aceste suveniruri-cum îmi place să le spun- folosite pentru scopul lor inițial, vor asigura o vizibilitate mai mare firmei, fără costuri suplimentare echivalente cu cele pentru spațiile publicitare clasice.

Fiind în esență o modalitate de fidelizare a angajaților, oferirea de astfel de recompense mi se pare că ar trebui să aducă un real folos dar mai ales să asigure vizibilitatea corectă a firmei. Pe considerentul celor de mai sus, mă gîndesc la cum pot aplica în mod eficient și eu în firma mea. Îmi doresc însă ca ceea ce ofer eu să fie cu adevărat util și să nu spună și partenerii mei- interni sau externi, că sunt neispirată și că irosesc resurse inutil.

Momentul de la teatru a fost decisiv în aplicarea unei astfel de strategii mai mult sau mai puțin promoțională și m-a făcut să conștientizez două aspecte importante: fiecare cadou e o emoție trecătoare când e inutil oarecum și o bucurie de durată, memorabilă, când e atent și responsabil ales.

Ce e de făcut deci??

Clar online-ul mă va salva, acum în era digitală. Dau căutare pe site-uri și din aproape în aproape dau de cei de la Today Advertising.

untitled11

Doar o primă privire în site și mi-am dat seama că am nimerit unde trebuie. Multele categorii de produse, ofertele speciale, serviciile oferite și metodele de personalizare puse la dispoziția noastră, m-au determinat să fac o listă serioasă de cadouri pentru toată lumea importantă pentru afacerea mea. Totodată, cifrele impresionante precum: cei 10 ani de activitate, cele 5 milioane de produse vândute, cei peste 1000 de clienți deserviți, îmi dau siguranța calității și a profesionalismului.

Astfel:

-pentru Ana, secretara mea, am ales din categoria Promoționale argint/placate cu argint un port-ruj cu oglindă și, pe lângă, și un selfie stick. Îi place tare mult să se pozeze și să fie cochetă. Capacul port-rujului îl voi imprima cu un citat din poetul ei favorit: „Frumuseţea este călăuza sufletului tânăr. Ralph Waldo Emerson„;

– șoferului meu, Ionuț, un ciclist de sfârșit de săptămână, devotat mișcării pe două roți, îi voi face cadou un kit de reparare biciclete, pentru a nu mai avea griji în plus, oferindu-i astfel ocazia deplasărilor fără stres. În fond îl vreau relaxat și odihnit, chiar și după un week-end plin cu drumeții. Să vă mai spun un secret: îmi place tare mult să îl aud cum povestește despre locurile pe care le-a văzut, așa că îi încurajez cu drag pasiunea;

– pentru Alex, responsabilul IT, nu pot lua ceva decât din categoria Tehnologie&accesorii-Mouse și mousepad, un mouse în formă de mașină. Spre deosebire de Ionuț, Alex e un împătimit al raliurilor și nu ratează nicio ediție regională sau chiar națională;

– pentru Eugen, contabilul șef al firmei, am ales un set de birou care-i va sublinia profesionalismul, ca un fel de marcă personală;

– pentru domnul Dan, clientul nostru cel mai fidel, mi-a fost cam greu să aleg însă am optat pentru un ceainic din oțel inoxidabil, cu mâner din lemn, pentru că de fiecare dată când vine pe la noi, vrea ceai și nu cafea, semn că e un fidel băutor de ceai. Parcă mi-l și imaginez, în intimitatea căminului, în timp ce așteaptă să i se răcească ceaiul, frunzărind pe net, pe site-ul firmei noastre, de ce nu, și planificându-și prin aburii binefăcători următoarele comenzi fără de care activitatea sa nu s-ar putea desfășura.

Sunt convinsă că alegerile mele îi vor bucura foarte mult, creându-le emoții și sentimente deosebite. Așa voi știi că nu sunt doar „șefa”, autoritară și ” iute la mânie” ci și spiridușul secret al moșului care aduce cadouri tot anul „copiilor” cuminți.

Sper că v-am inspirat cu alegerile mele, în a face cadouri pentru o viață. Dacă nu, vizitați site-ul celor de la TodayAdvertising și sigur veți găsi inspirație fără număr!! Garantez!!

Sursa foto: site-ul todayadvertising.ro.

Articol scris pentru Competiția SpringSuper Blog 2020!!

%d blogeri au apreciat:
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close