Exemple de bune practici

„Sportul este religia fizicului.”- Ovidiu Kerekes

Mai mult ca oricând, acum ni s-a dat TIMP. Pentru noi, pentru cei dragi, pentru ceilalți, avem acum vreme pentru toate. Răbdarea și atenția, pasiunile și obiceiurile ne sunt la îndemână și ne ajută să ne redescoperim.
Pentru mine personal, perioada aceasta este una binevenită deoarece mi-a permis deconectarea mentală de tumultul cotidianului.
Am program de voie, mă scol când vreau, mă culc la fel, îmi organizez timpul cum doresc.

Îmi place foarte mult să citesc, să mă uit la filme de tot felul, să fac mișcare și să îmi petrec momente conștiente în grădina proprie. De ce spun conștiente? Pentru că îmi permit ”luxul” de a admira un boboc de floare, o albinuță care polenizează, o furnică ”ducând în spate un grăunte jumătate”, o rază de soare ce transformă o frunză într-un caleidoscop verde. Zilnic îmi iau porția de natură, cel puțin 3 ore de pură terapie.
Nu sunt genul care să mănânce compulsiv și deci nu sunt predispusă la îngrășare în perioada asta dar, cu toate acestea, nu omit mișcarea zilnică pentru beneficiile generale pe care aceasta le aduce. Activitățile sportive aduc un aport de sănătate pentru toate sistemele corpului.
Sistemul cardiovascular și cel muscular sunt principalele sisteme implicate în mod direct. În timpul efortului fizic, inima pompează intens, accelerându-și ritmul bătăilor, devenind mai puternică. În fond este și ea un mușchi și are nevoie să fie antrenată la intensități puțin peste normal, pentru a-și îndeplini toate rolurile cu care a fost înzestrată. Respirația se intensifică pentru a aduce mai mult oxigen de la plămâni în mușchi. Sângele preia oxigenul în cantitate mai mare și îl transportă la mușchi iar în drumul său suplimentează și organele interne și creierul.

Pentru diabetici, activitățile sportive regulate ajută la consumarea glucozei în plus, reglând astfel cantitatea existentă în sânge. Totodată, în timpul sportului, creierul secretă mai multă endorfină, ”molecula fericirii” și reduce secreția hormonilor de stress. Combinate cu un regimuri dietetice și de viață sănătoase, activitățile sportive contribuie la menținerea unei greutăți corporale optime.

„Junk food-ul pe care ți-l dorești o oră sau corpul pe care ți-l dorești de o viață? Tu alegi!!”

Sistemul digestiv își intensifică arderile și direcționarea rezultatelor metabolismului către zonele activate, evitând astfel depunerea grăasimilor. Și beneficiile nu se opresc aici…
Odată ce am descoperit și conștientizat acest lucru, mi-am propus să nu las nicio zi să treacă fără un minim de jumătate de oră de sport. Nu întrec totuși o oră pe zi deoarece suplimentez cu mișcarea în aer liber, cu lucrul în curte.
Și pentru că am vrut să evit penibilitatea unor sesiuni la sala de gimnastică mi-am procurat cele necesare antrenamentului în confortul propriului cămin. Mi-am luat o bandă de alergare, un stepper, o bancă pentru abdomene, un disc de echilibru, o minge de fitness, o coardă, câteva gantere și o bicicletă magnetică.

Alternez activitatea fizică astfel:
– luni fac 20 de minute bicicletă , 10 minute stepper și 2 minute plank- ”scândura”;
– marți 20 de minute bandă la viteză moderată și mare ( 4 km/h pănă la 8 km/h), apoi 10 minute abdomen și la final 10 minute brațe cu gantere de 3 kilograme, nu mai mult;
– miercuri 2 minute scândură, 50 de genuflexiuni, 20 de minute bandă;
– joi e ziua de bicicletă și brațe, câte 20 de minute fiecare exercițiu;
– vineri 20 de abdomene, 20 de genuflexiuni și 20 de minute bandă;
– sâmbătă 20 de sărituri cu coarda și 20 de minute de brațe;
– duminica e ziua exercițiilor calistenice.
Exercițiile calistenice sunt mișcări simple făcute doar de către corp, cu forța gravitațională ca factor de rezistență. Genuflexiunile, fandările, flotările, aplecările, rotirile, săriturile sunt considerate astfel de exerciții. Duminica e ziua de alint cumva. Fac exerciții ușoare doar pentru a nu-mi pierde antrenamentul.
Se spune că pentru activitățile sportive, oamenii pot fi motivați de cifre sau de rezultate. Eu sunt un mix de astfel de motivații. Îmi plac obiectivele clare, cuantificabile dar și ceea ce văd în oglindă și simt ca nivel de vitalitate și sănătate.
Pentru obiectivele cuantificabile mă ajut de un smartwatch. Pot astfel să monitorizez caloriile arse, distanțele parcurse, numărul de exerciții efectuate, numărul pașilor zilnici, ritmul cardiac sau nivelul oxigenării sângelui, date esențiale și încurajatoare.
De exemplu, când alerg pe bandă, pentru a-mi monitoriza pulsul, trebuie să mă țin de mânere, dar mi-e incomod așa că prefer monitorizarea prin smartwatch-ul de la încheietură. La fel și la exercițiile tip ”scândură”, urmăresc trecerea secundelor pe ceas. De obicei închid ochii pe la 10 secunde, mă imaginez pe un mal de mare sau într-o căsuță în copac din pădure și astfel îmi pare că trec mai repede secundele și îmi revin pe poziții când sună cronometrul de final.
Ceasul l-am achiziționat de pe watchshop.ro. Am ales acest site datorită beneficiilor precum: produse originale, garantate, retur gratuit 365 de zile, plata în rate, ceas la schimb pe perioada garanției, transport gratuit la un plafon foarte accesibil al comenzii (200 de lei) precum și o mulțime de oferte și promoții substanțiale și reale.

untitled

Am intrat în secțiunea ”ceasuri damă ”. O primă privire prin pagină mi-a confirmat faptul că atenția pentru client și buna informare a acestuia constituie preocupări principale care asigură firmei poziția de top pe piața online. Sincer, m-am simțit pierdută printre acele branduri și opțiuni numeroase, ceasuri care mai de care mai frumoase, cu funcții diverse, casual, clasice ori fashion, dar am descoperit secțiunea de „ Alegerea și întreținerea ceasului” și mi-am putut creiona niște criterii.
M-am decis asupra unui model cu mecanism elvețian, cu baterie solară. Comanda a venit foarte rapid, comunicarea cu firma a fost foarte eficientă, am primit și o reducere substanțială, toate acestea fiind ”detalii” ce mă fac să recomand și altora acest site.
Ceasul mi-a devenit în timp un fel de antrenor personal, ”ochiul din umbră” pe care nu-l pot înșela. Țin și un jurnal în care trec săptămânal cifrele, ceea ce vă sfătuiesc și pe voi. Veți fi uimiți de ce sunteți în stare. Credeți-mă!

Și nu uitați: „Aveti grijă de corpul vostru. Este locul în care veți trăi toată viața.”

Oferiți celor din jur exemple de bune practici pentru că inspirația sustenabilă într-o viață echilibrată și sănătoasă este un „must have”!!

Sursa foto: arhiva personală, pexels.com, watchshop.ro

Articol scris pentru Competiția Spring SuperBlog 2020!!